Näin totesi eräs mun työkavereista tänään ja voi miten oikeeseen osukaan tolla lausahuksellaan. Ny karkaa mopo taas käsist ku lähen tarinoimaan, mut ihan sama. Eilen oli erittäin poikkeuksellinen päivä Gästiksessä, meinaan siel oli ihan tyhjää! Töissä oli mun lisäks vaan kaks kokkia, yks hyyppä baaris sekä tarjoilijoista henkilöt Aa ja Öö. Aa oli vastaavana, mutta hyödyns hiljasen illan siivoomal jonku 5 tuntii viinikellarii, joten asiakkaita hyysäämässä oltiin vaan mä ja Öö.

Aattelin et hei tästhä voi tulla hyvä ilta, koska mun mielest Öö on ihan hyvä tyyppi ja yleensä meil on natsannu ihan hyvin yksiin. No eilen ei kyl natsannu. Huomasin et Öö stressas ihan pirukseen vastuun määrää. Ei sil ollu ku viis pöytää koko illan aikana, mut silti homma meinas levitä käsiin. Mun puolestaan oli määrä huolehtii salongin/baarin ruokatilauksist, vähän tukee Öötä sen duunis, hoitaa seuraavan aamun buffetpöytä valmiiks, kattaa pari ruokasalia aamupalakuosiin jne.

Huomasin siin jossain vaihees sit, et hei enhän mä ehi missään välis tekeen oikeesti tärkeitä juttuja, kun tää hemmetin Öö oli koko ajan keskeyttämäs mun tehtävät; "Paula, tuu korjaan X pöydäst astiat" - kuulin eilisen aikana ihan liian monta kertaa! Ei tää sankari korjannu pöydistä astioita ku kerran kaks. Autan mieluusti kaverii pulassa, jos oikeesti Ööllä on niin kiire ettei vaan ehi tekeen kaikkee ite, mut kertaalleen bustasin Öön seisoksimasta nakkipiilossa kun taas kanniskelin tyhjii lautasii veks salista. Ärrrh mikä apina. Seuraaval kerral kun se taas pyys jeesiä, sanoinkin nätisti että ei, en auta sua täl kertaa. Perustelinkin asian viel, et hei näätkö oon täs tekemäs valmisteluit, et me ei jouduta jäämään ylitöihin. Sillä hetkellä tajusin, et se ei ollu pyyntö tältä vm. -97 olevalta kakaralta sillä Öö jäi siihen sit inttämään. "Ei, toi ei oo tärkeetä". Oh rly, katotaan mitä mielt oot parin tunnin pääst, kun pitäs kotiin lähtä. Jouduin kuitenkin nielemään kiukkuni, koska oon vaan joku töhö harjottelija - ei mul liene kauheena valtaa kun vastas on palkollinen.... joka tosin on sen 3-vee mua nuorempi ja joka on ollu mua lyhyemmän aikaa töissä tuos paikas ja jolla ei oo puoliakaan siit työkokemuksest mitä mul iteasias on.

Oh well. Ilta meni miten, eli ylitöinä. :D Eihän me tosiaan ajoissa päästy pois, miksköhän, empähän ossaa sanoa. The end. Kuvia koitin lisäillä tänne, mutta joku vammaa nyt eikä homma luonnistu. Ärrr, toiseen kertaan.